Návrat na hlavní stranu

Povinně zveřejňované informace orgánů veřejné správy

Obec Hladké Životice
  1. Oficiální název
  2. Obec Hladké Životice
  3. Důvod a způsob založení:
  4. Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů. "Obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající".
  5. Organizační struktura
  6. Zastupitelstvo obce
    Rada obce
    Starosta
    Místostarosta
    Výbor kontrolní a finanční
    Zaměstnanci zařazeni do Obecního úřadu
  7. Kontaktní spojení
  8. Bankovní spojení
  9. Případné platby můžete poukázat: Česká spořitelna a.s., Fulnek
    č. účtu: 1764162389/0800
  10. IČO: 00848468
  11. DIČ: organizace není plátcem DPH
  12. Rozpočet v tomto roce: možno stáhnout ZDE
  13. Žádosti o informace
  14. Získat informace, podávat žádosti a stížnosti atd. lze osobně prostřednictvím Obecního úřadu, Hlavní 208.
    Dále písemně na adresu úřadu:
    Obecní úřad Hladké Životice
    Hlavní 208
    742 47 Hladké Životice
  15. Příjem žádostí a další podání
  16. V případě, že je žádost podána ústně, zaměstnanec Obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

    V případě, že je žádost podána písemně /včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo poštou/, musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
    komu je žádost určena,
    jaká je konkrétní informace je požadována
    kdo žádost podává.

    Poskytnutí požadované informace o přijetí podání nebo upřesnění žádosti - do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován(§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

    Obecní úřad posoudí obsah žádosti a dále bude postupovat podle § 14 odst. 3 zákona.

    Nevztahují-li se požadované informace k působnosti Obecního úřadu či obci jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena(§ 14 odst. 3
    písm. b) zákona) do tří dnů od odložení.

    Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulována příliš obecně je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm a) zákona) - do sedmi dnů od podání.

    Podání odvolání žadatele po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16 odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

    Rozhodnutí odvolacího orgánu o předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

    Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu Obú (§ 14 odst. 3 písm a) zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
  17. Opravné prostředky
  18. Způsob odvolání a jeho obsah:
    odvolání se podává písemně na adresu Obecního úřadu
    odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum, místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

    O odvolání rozhoduje:
    rada obce, jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
    krajský úřad, jed-li o informace spadající do přenesené působnosti

    O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
  19. Formuláře
  20. Typizované formuláře jsou k dispozici na obecním úřadě, ostatní formuláře jsou k dispozici ke stažení v rubrice úřední deska.
  21. Návody pro řešení nejdůležitějších životních situací
  22. Nejdůležitější předpisy:
  23. Obecní úřad se řídí těmito předpisy:
    Ústava ČR
    zákon č. 128/2000 Sb. o obcích v platném znění
    zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, v platném znění

    Tyto předpisy obsahují základní ustanovení, samostatnou působnost, přenesenou
    působnost, hovoří o činnosti zastupitelstva obce, rady obce, o starostovi a úřadu.
    Jmenované zákony jsou k dispozici na Obecním úřadě.
  24. Sazebník úhrad za poskytování informací: možno stáhnout ZDE
  25. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
  26. Ke stažení zde
  27. Seznam organizací zřizovaných obcí
Základní škola Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Mateřská škola Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Zveřejněno 27.10.2005 v 16:37 hodin

Copyright 1998-2025 © Luděk Šorm
www.virtualni.receptar.cz je registrovaná ochranná známka společnosti Kam na Pardubicku s.r.o.